happy with add


Happy with ADD

Als het leven een reis is, dan is add mijn vervoersmiddel.


Het is denk ik een prachtig transportmiddel omdat het mij op plekken brengt waar misschien niet iedereen kan komen. Het voedt mijn verlangen om te ontdekken wat er is achter de horzion ligt en vaak onverwacht spoort het mij aan om iets nieuws uit te proberen. Dat maakt het leven vol verassingen.


Het is mooi reizen met add. In de wereld en in mijn hoofd.






woensdag 12 oktober 2011

De draak moet vliegen

Sinds vrijdag gebruik ik concerta. Dat is 1 pil per dag die langzaam de amphetamine mijn bloedbaan inschuift. Vriendelijker omdat het daarmee het  slinger van een klok effect van de Ritalin niet heeft.
Dat is minder vermoeiend. Het effect van Concerta sterft langzaam weg, zonder terugslag. Aan het eind van de dag ontdek ik dat ik weer fuctioneer als mijn verstrooide zelf.
Toch lijk  ik de laatse weken te leven in golven van woestheid en razernij. Soms wanhopig frustererend en soms genietend van de wildheid en de energie die dat met zich mee brengt. De wind raast gezellig mee deze dagen als parner in crime of  uitdagende tegenstander.

Maar het vraagt teveel van mijn omgeving, deze oncontroleerbare en ontvlambare energie, die zich onverwacht kan uitstorten over een onschuldige opmerking of blik. Zeggen ze soms achteraf: "sorry dat ik je boos gemaakt heb". De draak die opgesloten zit in de grot wil maar één ding, uitbreken dus kom hem niet voeren want dat zal hij spuwen.

Mijn begeleidster zegt terecht dat deze energie dagelijks een uitweg moet krijgen. Als hij gevangen blijft in mijn hoofd raak ik in alle staten. Dagelijks sporten. Een nieuwe gewoonte. Elke dag 's ochtends en 's middags rond 2 uur.

Als draak was vergeten dat ik opgesloten zat en had bedacht dat ik tevreden moest zijn in mijn grot.  
Ik droomde dat ik mee mocht doen aan een film met een Chinese vechtsport en dat ik daarvoor elke dag moest trainen. Alsof je dat wat je het liefste wilt niet zou mogen doen. Eerst al het andere. Werk wat ik leuk vind is geen werk.

Mijn begeleidster is streng; je moet eerst je eigen energie op orde krijgen. Anders ben je een last voor je omgeving en kun je je niet concentreren. . "Door meer gevoeligheid heb je meer indrukken te verwerken" Ontdek hoe je je energie het best kunt laten stromen zodat hij niet blijft malen in je hoofd. Zorg eerst voor jezelf, dan zorg je het beste voor je omgeving.

Alles was me al lang bekend en toch had ik blijkbare goede redenen om het niet te doen.
"Concentreer je op wat het effect is als je het niet doet want dat is een dwingendere drijfveer dan denken aan de positieve effecten".  Ze heeft gelijk. Door de negatieve effecten niet in de ogen te kijken kan ik mezelf als slachtoffer in plaats van dader blijven zien.
Nu iemand anders de negatieve effecten voor me uittekent kan ik niet meer ontkennen dat  ik  de oorzaak ben. Onrust in huis ontstaat door mij. Ik moet werken aan mij niet aan de omgeving.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten