happy with add


Happy with ADD

Als het leven een reis is, dan is add mijn vervoersmiddel.


Het is denk ik een prachtig transportmiddel omdat het mij op plekken brengt waar misschien niet iedereen kan komen. Het voedt mijn verlangen om te ontdekken wat er is achter de horzion ligt en vaak onverwacht spoort het mij aan om iets nieuws uit te proberen. Dat maakt het leven vol verassingen.


Het is mooi reizen met add. In de wereld en in mijn hoofd.






woensdag 7 september 2011

balans opmaken

Nu ik precies een week de Ritalin slik is het tijd om de balans op te maken.
Er is veel veranderd in één week.

Voor mij is de grootste verandering dat ik ben gaan voelen wat er in mijn lijf gebeutd door de add. De Ritalin heeft de add onderdrukt en in de rebound ervaar ik steeds versterkt hoe ik normaal gesproken ben.

Van best rustig met Ritalin schiet ik naar een grote onrust in de rebound die er anders altijd is en me voortdrijft. Ik moet van alles blijven doen. Alsof ik opgejaagd wordt. (geen tijd voor een praatje tussendoor met de buurman of even rustig thee drinken met de kinderen)
Met Rilalin kan ik langer achter elkaar door werken. Ik blijf makkelijker gefocused. Geen lichamelijke onrust waardoor ik alsmaar iets moet halen of doen. Geen gedachten aan wat ik de rest van de dag nog af moet krijgen.
Met Ritalin voel ik me veel minder aangevallen. Mijn bloed begint niet meteen te koken. Wat een ander tegen me zegt heeft niet meteen met mij te maken. Na de uitwerking van de Ritalin merk ik pas dat ik al heel heftig ben als ik al op volle toeren tekeer ga. Het gaat sneller dan ik. Waar ben ik eigenlijk boos over?
Met de Ritalin heb ik niet zo veel trek. Na de  Ritalin krijg ik bere honger (shit). Zonder Ritalin is het ook lastiger om daar niet aan toe te geven.
Met Ritalin zijn mijn gedachten wat zwaarder. De angst dat iets me niet zal lukken, dat ik niets presteer kan ik zonder Ritalin gemakkelijker van me afzetten en negeren. Met Ritalin word ik meer in de realiteit getrokken. Ik zie dan beter dat ik niet kan blijven uitstellen maar ik heb nog geen idee hoe ik alles op orde krijg. Vooral hoe ik aan geld moet gaan komen. Zonder Ritalin kan ik er gemakkelijker op verrouwen dat het goed komt. Een mechanisme dat ik mezelf het aangeleerd om dat er vaak veel chaos is. Ik vertrouw erop dat alles goed komt want anders ben ik constant in paniek.
En de hoofdpijntjes. Met Ritalin heb ik steeds een band om mijn slapen. Zonder Ritalin druk in mijn voorhoofd.

Tijd om vandaag de arts te bellen en samen de goede dosering te gaan uitvogelen. Veel rendement en weinig bijwerkingen. Overdag op tijd slikken zodat er weinig rebound terug slag is en ´s avonds rust creeèren in huis zodat de uiteindelijke rebound kan weg ebben.

Want het allerbelangrijkste is mijn hoogste doel, meer rust in huis, wordt door iedereen gevoeld. Het lijkt of iedereen iets meer kan ontspannen. En dat is me,  naast het experiment, dat dus voorlopig nog doorgaat; het allermeeste waard. (had ik het maar eerder geweten, alle kinderen waren het  waard geweest) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten