happy with add


Happy with ADD

Als het leven een reis is, dan is add mijn vervoersmiddel.


Het is denk ik een prachtig transportmiddel omdat het mij op plekken brengt waar misschien niet iedereen kan komen. Het voedt mijn verlangen om te ontdekken wat er is achter de horzion ligt en vaak onverwacht spoort het mij aan om iets nieuws uit te proberen. Dat maakt het leven vol verassingen.


Het is mooi reizen met add. In de wereld en in mijn hoofd.






maandag 26 september 2011

de zon schijnt weer

De donkerwolk is weggeebd dankzij liefdevolle zorgen. Soms knaagt nog het gevoel van waardeloos zijn of de paniek voor tekort, aan geld bijvoorbeeld.
Adhd'ers zijn goede ondernemers. Vooral als iemand anders de financiën regelt. Maar hoe doen ze dat met de onzekerheid?

Vanaf zaterdag moest ik een dubbele dosis gaan slikken (10 mg = de normale voorzichtige dosis om mee te beginnen geloof ik) . Ik ben ze om het de 1.5 uur gaan innemen om het rebound effect te nivileren. Dat lukte goed, ware het niet dat ik regelmatig het alarm niet hoorde dat me waarschuwde voor de volgende pil. Dan merkte ik ineens een zak in vermoeidheid. Keek ik op mijn klok was ik 1,5 uur te laat.
Gisteren geen pillen genomen maar alle planten in de tuin gezet. Uren gewerkt. Als ik moe word en niets gegeten heb ontstaat de chagrijn en komt een adhd korte lont reactie. Een sneer door het hele huis. Mijn huisgenoten snappen inmiddels beter waren het vandaan komt en ik kan eerder stoppen.
Vandaag ga ik netjes de 3 x 10 mg slikken om de drie uur en alle (bij)werkingen in de gaten houden.
De bedoeling is dat ik dan binnenkort met een langduriger werkende variant begin. Zodat de schommelingen op een dag minder zijn (die zijn ook vermoeiend).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten