happy with add


Happy with ADD

Als het leven een reis is, dan is add mijn vervoersmiddel.


Het is denk ik een prachtig transportmiddel omdat het mij op plekken brengt waar misschien niet iedereen kan komen. Het voedt mijn verlangen om te ontdekken wat er is achter de horzion ligt en vaak onverwacht spoort het mij aan om iets nieuws uit te proberen. Dat maakt het leven vol verassingen.


Het is mooi reizen met add. In de wereld en in mijn hoofd.






maandag 5 september 2011


een lotgenoten informatie bijeenkomst

Over medicijnen. De strekking is duidelijk. Ad(h) d heb je je hele leven. Het heeft een fysieke oorzaak waar je hoogstwaarschijnlijk mee geboren wordt en nooit meer van af komt. . Het heeft veel psychologische en sociale gevolgen. De enige echte oplossing is ook weer fysiek. Pillen. stimulantia. Goed nieuws natuurlijk. Je hebt iets dat veel (zo niet alle) problemen in je leven verklaart en er is een remedie voor. Johee.

Ik fladder alleen niet meer zo gezellig boven het probleem uit. De mogelijkheid voor mezelf open latend om te zeggen: ik herken het wel, ik herken het niet. Ik kijk het nog even aan of ik bij deze club wil horen.

Het is onmiskenbaar waar. Ik hoor bij deze club. Dat op zich is helemaal niet erg. Mijn "lotgenoten' zijn allemaal leuke mensen die vol in het leven staan. Niet het bundeltje miskleunen dat ik min of meer verwacht had. Wel allemaal minstens één burn out gehad. De gemene deler is vooral dat iedereen enthousiast mee doet. Het is grappig om eens te zitten in een klas en hetzelfde te zijn als de rest. En iedereen kijkt dwars door de handige maniertjes heen die ik altijd gebruik om mijn impulsiviteit te maskeren.

Met het waar zijn begint het herdefiniëren van mijn leven. Ik was niet de roepende in de woestijn. Vooral mensen om me heen hebben me niet duidelijk kunnen maken hoe dwingend ze me ervaren hebben. Die kans heb ik ze niet gegeven. Ze zijn bang iets "fout" te doen en voor mijn onberekenbare opvliegendheid. Vaak hebben ze me niet kunnen bereiken omdat ik ver weg was en hebben ze niet de aandacht gekregen die ze verdienen. Ik ben er stil van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten