happy with add


Happy with ADD

Als het leven een reis is, dan is add mijn vervoersmiddel.


Het is denk ik een prachtig transportmiddel omdat het mij op plekken brengt waar misschien niet iedereen kan komen. Het voedt mijn verlangen om te ontdekken wat er is achter de horzion ligt en vaak onverwacht spoort het mij aan om iets nieuws uit te proberen. Dat maakt het leven vol verassingen.


Het is mooi reizen met add. In de wereld en in mijn hoofd.






dinsdag 20 september 2011

stormen van hormonen

Intrigerend de wederzijdse beïnvloeding van hormonen en dophamine. Ik dacht altijd dat Nietsche gelijk had toen hij zei 'alles aan de vrouw is een raadsel en de oplossing van dat raadsel is zwangerschap'.  Mijn raadselen werden opgelost in de zwangerschap en de  lange zoogperioden daarna. Weer een stukje wakker geschud. Depressies in de pubertijd en last van mijn menstruatie cyclus; ontbrekende stofjes in mijn hersenen.
En de verklaring voor mijn  ongeduld en chagrijn van de laatste tijd. Ik ben in een sluimerende overgang geraakt en mijn gewone add-onderdrukkingstactieken zijn niet meer voldoende.  Het borrelde er aan al kanten over heen. De oplossing is  zowaar Ritalin.  Na  14 dagen slikken is blijkbaar de hormonen klok weer aangezet.  Na jaren nauwelijks tot niet ongesteld  te zijn geweest ben ik blijkbaar ineens weer helemaal vruchtbaar en menstrueer ik weer als van ouds.  Een soort rebound in het kwadraat.

Daarin razen was heerlijk. Niet onderdrukken maar de wervelende orkaan zijn ruimte en plezier gunnen. Daarna wil ik wel weer braaf zijn in een hoekje (en stiekem nagenieten)
Stormen die  ik eignelijk niet wil missen. Met Ritalin kan ik ze begeleiden. Zodat ze niet alles omver blazen en minder schade aanrichten.  Als een vlieger aan een touw.

Volgende vraag (voor de dames); ik heb nooit de pil geslikt. Wat doet de pil voor iemand met ad(h)d?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten